سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردن و خوارى نبردن ، و به اندک ساختن و به این و آن نپرداختن ، و آن را که نصیب به آسانى به دست نیاید با کوشش با آن برنیاید و روزگار دو روز است روزى از تو و روزى به زیان تو ، در روزى که از توست سرکشى بنه و در روزى که به زیان توست تن به شکیبایى ده . [نهج البلاغه]
 

 

 

برایم از قرآن بگو Say me about quran

            برادر گرامى جواد... سلام علیکم

            امیدوارم که در پناه خداى بزرگ، سالم و سربلند باشى. پرسش هایى که فرستاده بودى، به دستم رسید. این پرسش ها دو بخش بود; بخش مربوط به امام زمان(علیه السلام)و بخش مربوط به جن ها. البتّه در لابلاى این پرسش ها، سؤالى هم بود که به هیچ کدام از آن دو موضوع مربوط نمى شد. حتماً مى دانى که ما در هربار، تنها به سه سؤال عزیزان پرسش گر پاسخ مى دهیم; امّا چون تو نوجوان کنجکاوى هستى و مدّت زیادى هم براى دریافت پاسخ منتظر مانده اى، من این دفعه به همه سؤال هایت پاسخ مى دهم.

            1ـ جهان در عصر ظهور:

            بهتر است اوّل پرسش هاى مربوط به حضرت مهدى(علیه السلام)را مورد بررسى قرار دهیم. در نخستین سؤال این بخش نوشته بودى: «هنگامى که امام زمان(علیه السلام)ظهور مى کند، چه تغییرى در وضع دنیا ایجاد مى شود؟» برادرم! پس از آن که امام زمان(علیه السلام)ظهور کرد و حکومت جهانى خود را برپا ساخت، دنیا خیلى تغییر مى کند. در سخنان اهل بیت(علیهم السلام)، حدیث هاى زیادى در این باره وجود دارد. من در این فرصت، خلاصه اى از آن احادیث را برایت مى نویسم. جواد عزیز! با ظهور حضرت مهدى(علیه السلام)، جهان پر از عدل و داد مى گردد و بیچارگان و ضعیفان نیز از نعمت هاى روى کره زمین بهره مند مى گردند. به برکت قیام ایشان، باران افزایش مى یابد و کشاورزى رونق مى گیرد. در آن زمان، چنان امنیتى ایجاد مى شود که حتّى زنان نیز مى توانند بى هیچ نگرانى و اضطرابى، به این سو و آن سوى جهان سفر کنند. همه جاى زمین، در عصر حکومت امام مهدى(علیه السلام)آباد مى گردد و عقل و خرد مردم بیش تر مى شود و علم و دانش، در سراسر جهان رونق مى گیرد و بشر، به کشف ها و اختراعات تازه اى دست مى یابد و پرشتاب تر از گذشته، به سوى قله هاى دانش، حرکت مى کند. امام مهدى(علیه السلام)، با تلاش بسیار و به لطف پروردگار، سنّت هاى فراموش شده دین را زنده مى کند و همه احکام اسلامى را به اجرا در مى آورد. ایشان هم چنین بساط بت و بت پرستى را از روى زمین بر مى چیند و نواى توحید و خداپرستى را در جهان طنین انداز مى سازد. در سایه جود و بخشش آن حضرت، فقیران و درماندگان به آسایش مى رسند و به خاطر عدالتى که برپا مى شود، هیچ کس نمى تواند حق افراد ضعیف را پایمال کند.

            2ـ فاصله ظهور تا قیامت:

            در دو سؤال دیگر مربوط به امام مهدى(علیه السلام)پرسیده بودى: «آیا با ظهور امام زمان(علیه السلام)قیامت برپا مى شود؟ و اگر بین ظهور ایشان و برپایى قیامت فاصله هست، این مدّت چقدر طول خواهد کشید؟» در پاسخ باید بگویم که ظهور حضرت مهدى(علیه السلام)و قیام آن امام، به معناى برپایى قیامت نیست. قیامت، سال ها پس از برپایى حکومت ایشان، اتفاق خواهد افتاد. امّا این که بین قیام حضرت مهدى(علیه السلام)و قیامت، چند سال فاصله خواهد بود، معلوم نیست. زمان برپایى قیامت را خدا مى داند و بس. ما فقط همین اندازه مى دانیم که قیامت، پس از ظهور امام خواهد بود. آنچه در روایات به روشنى بیان شده این است که حکومت شخص حضرت مهدى(علیه السلام)، چندین سال ادامه خواهد داشت. با این توضیح گمان مى کنم که پاسخِ لازم این دو پرسشت را هم گرفته باشى.





  • کلمات کلیدی :

  • ::: جمعه 86/5/19 ::: ساعت 9:14 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر