سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندیشیدن مانند با چشم دیدن نیست؛ زیرا گاه چشمها به صاحبانش دروغمی گویند، ولی خرد به آنکه از وی اندرز خواسته، نیرنگ نمی زند . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

برایم از قرآن بگو Say me about quran

 مراحل قیامت:
            امّا فرناز خوبم؛ آخرین پرسشت درباره مراحل مختلف قیامت بود. خواسته بودى بدانى که قیامت از چه مراحلى تشکیل مى شود. در پاسخ باید بگویم که قیامت مراحل بسیارى دارد و آنچه در قرآن و سخنان اهل بیت(علیهم السلام) آمده تنها بخشى از مراحل دشوار قیامت است. زنده شدن دوباره و آمدن به صحراى محشر، عبور از پل صراط، گرفتن نامه عمل، انتظارهاى طولانى در محشر و بررسى حساب، ورود مؤمنان نیکوکار به بهشت و ورود کافران و برخى گناهکاران به جهنم، مهم ترین مراحل سفر قیامت هستند. البته این مراحل سخت و دشوار براى آنان که در زندگى دنیا خدا را به یاد داشته و از او فرمان برده اند، بسیار سریع و آسان خواهد گذشت. بنابراین، مسلمانى که خدا و رسول خدا و اهل بیت(علیهم السلام) را دوست دارد و در حد توان خود به انجام کارهاى خوب مى پردازد و از بدى ها دورى مى جوید، نباید نگران باشد. روز قیامت براى چنین شخصى، روز دریافت پاداش است. امیدوارم که براى من و تو هم روز قیامت همین طور باشد.
            خواهرم! بار دیگر تو را به صبر و بردبارى سفارش مى کنم و از تو مى خواهم که هیچ گاه از خدا و لطف و رحمت بى پایان او ناامید نشوى. یقین دارم که روزهاى شیرین و پرخیر و برکتى پیش روى توست.
خدانگهدار




  • کلمات کلیدی :

  • ::: پنج شنبه 86/9/1 ::: ساعت 9:0 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر