سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پسر آدم آنچه بیش از خوراک روزانه‏ات کسب نمودى در آن گنجور جز خود بودى . [نهج البلاغه]
 

 

 

برایم از قرآن بگو Say me about quran

            خواهر گرامى لیلا...
            سلام برتو
            امیدوارم که در پناه خدا پیروز و سربلند باشى و سال تحصیلى را با موفقیت به پایان برده باشى. حتماً مى دانى که تعطیلى مدرسه به معنى تعطیل شدن یادگیرى نیست. با مطالعه کتاب هاى خوب و سودمند و شرکت در کلاس هاى مختلفى که در کانون هاى فرهنگى و مساجد برگزار مى شود، از تعطیلات تابستان به خوبى استفاده کن. جناب فردوسى مى گوید:
            زمانى نیاساى ز آموختن  ***  اگر جان همى خواهى افروختن
            من هم مثل تو یک دانش آموزم، دانش آموزى که در حوزه علمیه قم به یادگیرى علوم اسلامى مشغول است. خیلى از مطالبى را که در طول سال تحصیلى نتوانسته ام بخوانم، در فرصت تابستان مطالعه مى کنم. ان شاء الله تو نیز چنین کنى. 
             مدّت جهنّم:
            خواهرم! هر کدام از پرسش هایت درباره موضوع خاصى بود. در سؤال اوّلت نوشته بودى که جهنّم تا چه زمانى ادامه خواهد داشت؟ پاسخ این سؤال تو را خود قرآن به روشنى داده و در چندین آیه چنین فرموده است: «اُولئکَ اَصحـبُ النّارِ هُم فیها خــلِدون» ; «آنان اهل آتشند و جاودانه در جهنّم خواهند ماند.» پس جهنّم همیشه خواهد بود. امّا مبادا فکر کنى همه کسانى که به جهنّم مى روند تا ابد در جهنّم مى مانند. نه، خیلى از مردم تنها براى مدّتى به جهنّم مى روند و پس از آن که از تیرگى گناه پاک شدند، روانه بهشت مى گردند. فقط گروهى از آدم ها هستند که تا ابد در جهنّم مى مانند. خدا بسیارى از گناهکاران را در همین دنیا مى بخشد یا مجازات مى کند. عده دیگرى را در برزخ مجازات مى کند. بعضى ها هم در قیامت از شفاعت اهل بیت(علیهم السلام) و شهیدان و نیکان بهره مند مى گردند و نجات مى یابند. عده زیادى هم فقط براى مدّتى، اسیر آتش دوزخ مى گردند. تنها بخشى از مجرمانند که باید براى همیشه طعم آتش دوزخ را بچشند.




  • کلمات کلیدی :

  • ::: سه شنبه 86/9/13 ::: ساعت 9:0 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر