سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر آزار و درد بایدت تحمل نمود و گرنه هرگز خرسند نخواهى بود . [نهج البلاغه]
 

 

 

برایم از قرآن بگو Say me about quran

3ـ علت آفرینش جن:

          حالا مى رسیم به پرسش هاى مربوط به جن، نوشته بودى: «چرا خدا جن ها را آفرید تا مردم را اذیّت کنند؟» نمى دانم چه کسى گفته که جن ها مردم را اذیّت مى کنند؟! جن ها چه کار به کار ما آدم ها دارند؟!

          چرا ما آدم ها فکر مى کنیم جن ها مردم آزار هستند؟! جن ها کارى به کار ما آدم ها ندارند. آن ها دنبال برنامه زندگى خودشان هستند. من 37 سال دارم و در این مدّت، حتّى یک بار هم نشده که یک جن مرا اذیّت کند. البتّه آدم هاى زیادى بوده اند که اذیّتم کرده اند; امّا جن هاى بیچاره هرگز مزاحمتى برایم نداشته اند. گاهى وقت ها باد، در اتاق را حرکت مى دهد و ما مى گوییم جن آمد. یا گربه اى، توى حیاط خانه سروصدا مى کند و خیال مى کنیم جن آمده است; در حالى که چنین نیست.

          قرآن کریم وجود جن را قبول دارد و در چندین آیه، از آن سخن گفته است و حتّى یک سوره نیز به نام «جن» در قرآن هست; امّا اصلا حرف هاى بى پایه و اساس برخى که مى گویند جن ها موجوداتى موذى و ترسناکند، نمى پذیرد. تو خودت فکر کن ببین آیا این همه آدم کُشى ها و ظلم ها و دزدى ها و نیرنگبازى ها و کلاهبردارى ها و چاقوکشى ها و خلاف کارى ها، کار جن هاست یا انسان ها؟ مردم مظلوم عراق را جن ها به رگبار گلوله مى بندند یا انسان ها؟ بچه هاى فلسطینى را جن ها مى کشند یا آدم ها؟ ثروت آفریقایى ها را جن ها به غارت مى برند یا آدم ها؟ مواد مخدّر را جن ها در دنیا پخش مى کنند یا آدم ها؟ به نظرم اگر قرار باشد بترسیم، از آدم ها باید بترسیم نه از جن ها.

          برادرم! خدا موجودات زیادى را آفریده که بر سر سفره رحمت و لطف او نشسته اند و از نعمت هاى پروردگار استفاده مى کنند. خداى مهربان ماهى ها، پرنده ها، چرنده ها، خزنده ها و صدها نوع دیگر از موجودات را خلق کرده که هر کدام در جایى زندگى مى کنند. از این نظر، جن ها هم مثل بقیه موجوداتند. اگر شنیده اى که جن ها گوش دراز و پاى نازک سُم دار و چشم سرخ و دَماغ فلان جور دارند، بدان که حرف غلطى است. فکرت را به این چیزها مشغول نکن.

 





  • کلمات کلیدی :

  • ::: یکشنبه 85/7/9 ::: ساعت 7:0 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر